Eerste werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Eerste werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Eerste werkdag

Door: WerkwekenZweden

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

17 April 2012 | Zweden, Södra Vi

Hallo beste lezers,

Vannacht heeft bijna iedereen goed kunnen slapen. De huisjes kunnen we lekker warm houden met de ingebouwde kachel. Alleen meneer Vos heeft een slapeloze nacht beleefd. Hij sliep in een kamer in het hoofdgebouw, hier zit echter geen vaste verwarming in. Zodoende trok de kou er al gauw in en dit vond hij blijkbaar niet zo fijn. Tsja hij is er toch maar even.
Vandaag hebben we onze eerste werkdag gehad. Gelijk al een dag met allerlei verschillende weertypes. We hadden enkele buien met regen hagel, sneeuw en regen. Voor de rest hebben we veel zonneschijn gehad. Iedereen was super gemotiveerd en mede hierdoor is er al heel veel werk verzet. Complimenten vanuit de leiding!

Het strand is al hersteld. Opslag is verwijderd en opgeschoond. Het herstellen van de beekjes ging ook voortvarend.
Bij Klein Zweden zijn we bezig geweest om de huisjes te herstellen. Ook hebben we de te groot geworden bomen daar verwijderd. Dit is om de juiste schaalverdeling te houden.
Het klimbos gaat ook goed het schiet daar al aardig op. Het meeste zaagwerk hebben we daar gehad. Je kunt nu het hele parcours zien vanaf het ijsloket. Alles wat we daar gezaagd hebben is ook al met de trekker en aanhanger naar de parkeerplaats vervoerd. Hier maken we een grote bult, die we een dezer dagen in de hens zetten. Leuk pyromaantje spelen!
De machine´s die hier aanwezig zijn kunnen we volop gebruik van maken. Er is hier een mini kraan aanwezig. En een trekkertje met een aanhanger. En Peter Anner die heeft zijn eigen speelgoed, een verrijker die de carrousel naar binnen heeft gezet.

Het eten smaakt hier goed. Alles is goed voor elkaar. Als ontbijt en middag eten hebben we lekker brood gegeten dat smaakt net zoals in Nederland. Het avondeten was aardappelpuree met wortels, boontjes, erwten en natuurlijk met Zweedse gehaktballetjes(niet van de IKEA) was zeer lekker.

De douche´s zijn goed warm maar je mag maar 2 minuten douche omdat ze geen riolering hebben en ze werken met boilers. Na 10 kuub moet er een vrachtwagen komen om het water af te voeren.

Verder is het hier heel gezellig. Het is flink ouwehoeren.

Namens iedereen

Marline Wennink
Robert Bielderman

• 17 April 2012 - 18:14

Yolanda Wennink:

Ik hoef niet lang te wachten op jullie eerste verslag zeg! Dit klinkt super goed!
    ennuh die bult hé gaan jullie ze daar het paasvuur demonstreren??? (volgens mij wordt deze traditie ook in Zweden gevierd)
    een hele fijne avond en allemaal
    werk ze morgen.

• 17 April 2012 - 18:15

Fam. Baalhuis:

Hallo allemaal,
    Zo te lezen hebben jullie al bergen werk verzet en is er vooral gezelligheid! Houden zo. Leuk dat we steeds op de hoogte worden gehouden. Nog veel plezier.
    Groetjes, Wim, Yvonne, Erik en Tim.

• 17 April 2012 - 18:18

Familie Ter Bekke:

Fijn om te horen dat alles voorspoedig gaat. Ook wij wensen jullie veel plezier tijdens en na het werk. Tot lezens.

• 17 April 2012 - 18:34

Rob En Petra Poliste:

Goed om te horen dat het allemaal zo goed gaat.Er is al heel wat werk verricht.SUPER.Hier in Enschede was het een mooie dag met veel wind.Groetjes aan allemaal.

• 17 April 2012 - 19:34

Johan Oosterloo:

Mooi om te lezen, dat de reis gisteren goed is verlopen en jullie vandaag (hard) aan het werk zijn geweest. Verder ook dat de werkzaamheden zonder problemen verlopen. Perfect toch !!! Iedereen daar succes gewenst met de verdere werkzaamheden, werk hard, werk veilig, maar vooral ......GENIET.

• 17 April 2012 - 20:01

Fam Klaassen:

hallo harde werkers
    goed bericht dat alles naar wens loopt
    wij wensen jullie nog heel veel plezier
    tot morgen

• 17 April 2012 - 20:56

Fam. Asbreuk:

Fantastisch dat het allemaal zo goed gaat, en wat jullie allemaal al gedaan hebben...! Werk ze morgen en vooral heel veel plezier!!!
    En voor straks slaap lekker.

• 18 April 2012 - 05:05

Fam. Meenderink:

goeiemorgen jongens... tjonge ze willen jullie daar straks niet eens meer kwijt..hihihi
    maar fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Nog vulle wille en voor vandaag maar weer... d'r an met de lippe...
    (of hadden jullie nou een vrije dag!)

• 18 April 2012 - 15:21

Opa En Oma Dijkstra:

Mooi reisverslag en gelezen dat jullie het daar heel gezellig hebben geniet ervan Groetjes van de opa en oma van marline

• 18 April 2012 - 15:47

Frans Freriksen:

hallo rick hoe gaat het daar wel een beetje doorwerken hoor en sucses met je projeckt groeten