Zesde werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Zesde werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Zesde werkdag

Door: WerkwekenZweden

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

24 April 2012 | Zweden, Södra Vi

Eiei Holland

Daar zijn we weer, de razende reporters vanuit Södra VI. Vanmorgen zaten we weer vol moed aan ons dagelijkse ontbijtje. En gelukkig mochten we tegen half negen weer aan het werk. Vandaag is er een jarige job in ons midden. Stijn is vanaf vandaag op papier volwassen. Hij heeft een mooie taart gekregen.
De vlonderbouwers konden nog een aantal planken leggen bij de entree en een aantal terrassen zijn gemaakt. Bij de skelterbaan is weer gezocht naar gaatjes (in het plastic). Bij de klimbaan zijn bankjes van natuursteen gemaakt. In Klein Zweden is met een leger van 16 man onder toezicht van commandant B. Ongena gewerkt aan de paden en beken. Bij het strand zijn de 5 aanlegsteigers voor de waterfietsen ook afgemaakt. Ook commandant kroeskop is flink opgeschoten met zijn veel te grote hekken.
Het was vandaag super weer en bijna iedereen liep weer in een T-shirt. Het was ongeveer 17 graden en volop zon.
We hebben weer lekker gegeten vandaag. Op het menu stond: worstjes met aardappelpuree, spinazie en bonen.
Na het eten mochten we de survivalbaan, dit vond iedereen erg leuk. Vooral Bernd want die was weer zo grappig om zich niet goed te zekeren en zat halverwege in de knoop met zijn eigen touwen. Maar zijn trouwe werkers hebben hem bevrijd uit zijn benarde positie. Toch waren er veel jongens die de baan niet op durfden. Op het hoogste punt kijk je 9 meter naar beneden!
En gelukkig hebben we morgen vrij. Het is de bedoeling dat we dan naar het Husqvarna museum en naar een oerbos met Eiken van ouder dan 1000 jaar gaan. Dit is het oudste bos van Europa. Hier staat ook de dikste eik van Europa. Wij verheugen ons hier allen op.
Na veel avonden film kijken blijven de diehards zitten. Want ondertussen zijn er al 4 delen van die hard gekeken.
Dit was het wel weer voor vandaag. We gaan zo lekker een wel verdient blikje (‘s) bier drinken. Daarna doen we nog 1 keer het wees-gegroet-je en kruipen we lekker in onze stapelbedjes.

Mama’s we beginnen nu jullie nachtkusjes nu echt te missen!

Kusjes van ons, Remco, Twan, Rinze, Oscar, Bart, Patrick.

• 24 April 2012 - 20:01

Fam. Ordelmans:

Hallo Noorderlingen. Stijn gefeliciteerd met je verjaardag. Nou jullie hadden mooi weer vandaag. Beter dan hier. Hier waren het buien, afgewisseld met af en toe zon. Fijn dat jullie zo enthousiast zijn over alle dingen. Een pilsje hebben jullie wel verdiend toch. Er is weer hard gewerkt hoor ik. En morgen even weer een dagje vrij. Hopelijk is het weer dan ook goed. Geniet morgen van jullie vrije dag. En eh Bjorn, de groetjes van ons allen uit Buurse.

• 24 April 2012 - 20:05

Fam Klaassen:

wij waren al ongerust omdat we niks meer hoorden vanuit Zweden maar gelukkig is alles goed met jullie. Morgen mooi een dagje uit dus geniet ervan.
    Vanuit een regenachtig Albergen nog veel plezier de laatste dagen en als het mogelijk is nog graag een paar fotos van jullie projecten.
    groetjes uit Albergen

• 24 April 2012 - 20:06

Fam. Stokvis:

He razende reporters, eindelijk weer een berichtje van jullie!! Zo te lezen hebben jullie weer veel gedaan de afgelopen dagen. Leuke plannen voor morgen, veel plezier! Groetjes voor Niek en iedereen uit Wierden.

• 24 April 2012 - 20:09

Van 'n Vocker:

Hallo kerels,
    Fijn om weer iets van jullie te horen. Nick, aan zo'n eik zit wel heel wat brandhout voor de kachel. Heb je daar ook nog een grote aanhanger voor achter de bus???
    Het werk schiet zo te horen lekker op. Voor morgen een mooie dag gewenst. En euhhh... die nachtkus geef ik wel aan je vader.
    Groetjes Jacqueline ter Bekke

• 24 April 2012 - 20:21

De Meenderinkjes:

He..he...eindelijk weer eens een bericht...lang geduurd maar toch gekomen.
    Fijn dat jullie ons (mama"s kusjes) beginnen te missen.hahaha... Stijn nog van harte proficiat met je verjaardag.
    Nou jongens tis nu wel aftellen voor jullie. Nog 3 keer s'morgens urre jurre smurre breure en dan weer in die HEIMAT.
    Mark vanavond waren jouw kamaradskies bij ons, Was wel stil zonder jou.
    Maar doen we volgende week weer dunnetjes over. Nou morgen nog vulle wille.... P.S. wij missen die kusjes ook wel hoor....... de groeten maar weer...en zie jullie gauw

• 24 April 2012 - 20:48

Oproep:

Marline, neem jij onze honeurs even waar? Anders missen de jongens onze nachtzoen nog zo lang............

De mama's

• 24 April 2012 - 20:50

Rob En Petra Poliste:

leuk om weer wat van jullie te horen.Stijn gefeliciteerd met je verjaardag.Het gaat wel goed bij jullie zo te lezen.Het weer was hier vandaag niet veel soeps,regen en niet te vergeten koud.We wensen jullie voor morgen heel veel plezier,en voor de vissers onder jullie een goede vangst en voor de voetballers trap er nog een paar in.En Mike je bedje staat weer klaar.Tot snel.

• 25 April 2012 - 11:09

Coby:

Hee Liene,

kijk je wel even uit met al die kearels daar die hevig snakken naar een kus!! Anders stuur je ze allemaal maar die dikke boom in!

Groetjes Je-zus

• 25 April 2012 - 14:39

Fam.Rolink:

hallo , Stijn van harte gefeliciteerd. Wat mooi dat jullie het zo naar je zin hebben daar. Twan hier thuis is het erg stil,maar nog een paar dagen. Groeten vanuit De Lutte...

• 25 April 2012 - 16:40

Kroeskop:

Hallo jongens en meisje
    Wat weer een leuk verslag en wat zijn jullie super goed bezig. Rinze zijn die beren daar echt zo groot zodat ze niet over je veel te grote hek kunnen???? ha,ha Nog twee flinke werkdagen en dan weer richting het koude Holland. Hartelijke groeten uit Nijverdal

• 25 April 2012 - 16:43

Kroeskop:

Natuurlijk Stijn ook van ons van harte !!!!!