Donderdag 18 April - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Donderdag 18 April - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 April

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

18 April 2013 | Zweden, Södra Vi

Donderdag 18 April

Na een goed ontbijt zijn wij in de regen begonnen aan de meeste projecten. Ondanks enkele tegenslagen zijn er een aantal projecten flink opgeschoten en sommigen zelfs afgerond, waaronder de Quick-stop en de picknickplek.

Wij zijn vanmorgen bezig gegaan met de gaten te graven op project Quick-stop en het schroeven van de isolatie bij het theehuis op project Help! Mijn man is klusser. Hieraan moet nog erg veel gebeuren maar er is een goed begin geboekt.

Bastiaan en zijn ploeg hebben de latten bevestigd aan de skelteroverkapping en zijn zelfs begonnen met het dicht timmeren van de platen op het dak. Morgen gaan hun bezig met het schilderen, en het installeren van de dakgoten.
Ricardo is samen met begeleider Thom bezig gegaan met de gaten te graven voor de palen bij de picknickplek en daar heb ik ook nog een paar uur geholpen.

Ik ben zelf bezig gegaan later met de Quick-stop af te maken door Wouter te helpen met het zagen van de afscheidingen. Morgen gaat Wouter alleen verder met het afwerken van het project door de laatste paal neer te zetten en de laatste paal te zagen en vast te schroeven.

Wim-Jan is vanmorgen begonnen met het graven van enkele gaten door middel van zijn minikraan. Later heeft hij de palen erin gezet en grond aangevuld zodat ze stevig staan. Na de middag heeft hij geholpen bij het team van Rick door de laatste stenen bij de vijver eruit te halen en hebben ze met elkaar nieuw folie op maat gesneden. Door de stevige wind was dit erg lastig te doen. De andere teams zijn verder gegaan met waar ze woensdag gebleven waren.

Straks gaan we nog even naar de supermarkt, de wekelijkse calorieën binnen halen in de vorm van chips en fris. Daarna is er een mogelijkheid door de rijden naar de camping waar we kunnen douchen. Het plan is om daarna door te rijden naar een Harvester die in het bos bezig is met het zagen van bomen.

Vanmiddag zijn onze begeleiders weer gestopt met werken rond 17.00 uur om te vergaderen samen met Peter-Anner. Het is nog een verassing wat we morgen weer gaan doen.
Morgen is trouwens ook de laatste dag werken van deze week en staan er nog leuke dingen op de planning voor komend weekend.

Kallum an en dikke lebber van Mart en Wim-Jan!

• 18 April 2013 - 20:14

Fam. Sueters:

Goed bezig mannen en vrouw. Had nu maar schaatsen meegenomen i.p.v. voetbalschoenen.

• 18 April 2013 - 21:20

Fam. Rozenkamp:

Tsjonge, Tsjonge wat een allrounders moeten jullie zijn! Timmeren, graven, ijsmeesters etc. Hovenier zijn betekent volgens ons dat je dan alles moet kunnen. We zijn trots op jullie.
    fam. Rozenkamp

• 18 April 2013 - 22:46

Freddie En Klara Eggens:

Schiet mooi op maar zo te zien van de foto's nog erg veel te doen, zet hem op boys and girl.
    Jullie maken er was moois van. Hier was het vandaag ook oei, oei, oei wat een woei (erg harde wind).
    Bedankt voor het mooie verslag en de mooie foto's!
    Groeten van Freddie en Klara Eggens.

• 19 April 2013 - 07:48

Fam. Marissink:

Knap werk jongens, het ziet er strak uit.

• 19 April 2013 - 19:15

Fam. Van Unen:

Knap werk en mooie foto's.
    En nu weekend vieren!

• 19 April 2013 - 20:21

G. Rapje:

Boys,

Mocht het schoonboenen van jullie werkkleding onder de campingdouche niet helemaal lukken, probeer het dan eens met een beetje Vimmerbie.....