Het zit erop! - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Het zit erop! - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Het zit erop!

Door: Thom Marissink

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

25 April 2013 | Zweden, Södra Vi

Het zit erop! Deze 2 werkweken in Zweden zijn in hoog tempo aan iedereen voorbijgegaan. Natuurlijk ging het voor de een weer wat sneller als voor de ander. De meesten hebben de meeste zooi weer bij elkaar kunnen pakken voor vannacht. We zullen morgenvroeg rond half 4 vertrekken vanuit het zonnige Södra Vi.
Gisteravond hebben Rick en ik nog weer 400 kilometer en tot 12 uur s'nachts gereden om de leraren Busscher en Strijbis op te halen van Skanvska Airport in Nyköping. Vandaag hebben ze op het Nils Holgersson park kunnen kijken hoe wij allemaal aan het werk waren. Zij hebben kunnen zien dat Bastiaan's project van de skelteroverkapping voltooid was en dat hun Bart en Coen gingen helpen met het koffiehuis op project 'Help, mijn man is klusser'.
Eveneens zijn ze langs mijn afgeronde project 'Tarzanbaan' gelopen en toen door naar 'Lets go to the beach'. Hier was voorvrouw Lilian aan de macht en heeft zij met haar ploeg van Korps Marinier Mart en kraanmachinist/loonwerker/tostibakker/gangmaker Ramon de galeischommel en het bos cross pad in orde gemaakt. Ondanks niet-geleverde producten heeft ze dit trouwens erg keurig gedaan.
Als laatste liepen ze langs Rick's project. Dat is 'Hole in One'. Achteraf gezien een veel groter project als van te voren ingeschat. Dit project zou rond de 128 uur gaan duren maar dit kwam achteraf op een veel hoger getal. Een aanzienlijke hoeveelheid latten moesten in een paar uur maarliefst 2 keer worden geschilderd en geboord. Rick zelf was met Ricardo en Wouter bezig om het tapijt op maat te snijden en vast te lijmen. ZZP'er Lars Mink BV en T. Marissink Schilders hebben alle latten nog weer overgeschilderd en klaar gemaakt voor montage.
Helaas ging de dag zoals de rest van de weken erg snel en we hebben het met elkaar lang niet kunnen redden. Een paar banen zijn af gekomen. Zag er uiteraard super strak uit.
Aan het eind van de middag kregen we de complimenten van Peter-Anner en Laila. Laila zelf had een paar grote bakken met gebakken aardappelen gemaakt met wat sla en kip. Als toetje stonden er een paar halve liters pils bij het enorme vuur op het menu.
Daarna zijn we met z'n allen wezen douchen en hebben we de enorme taak van het inleveren van de blikken op ons genomen. Samen met een paar flesjes hebben we in totaal 469 Kronen aan statiegeld opgehaald. Een beste prestatie vonden wijzelf en dit vieren wij vanavond met... inderdaad, hoe kan het ook anders: een biertje.
Strijbis en Busscher waren vandaag in een zeer goede bui en hebben voor ons voor de hopelijk laatste keer de band vervangen en zojuist een heel aantal hamburgers gebakken.

Morgen zullen we als het mee zit rond 5 uur in Almelo zijn maar meer informatie houdt u nog van ons tegoed.
Wij gaan nu allen slapen, welterusten en tot morgen.

Thom Marissink