Reis en eerste werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Reis en eerste werkdag - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Reis en eerste werkdag

Door: Wouter H. & Ricardo R.

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

16 April 2013 | Zweden, Södra Vi

Hier vanuit Zweden ons eerste berichtje. Gisteren na een reis van 13 uur en natuurlijk veel te veel kilometers waren we eindelijk aangekomen in een plaatsje ver in Zweden. Zoals altijd gaat er tijdens een reis wel eens wat mis. Zo ook met Edwin Vos' VW busje, deze kreeg tijdens de lange ( voor sommige ) vermoeiende rit een lekke band. Gelukkig hadden we automonteur in spé R. Marissink &co bij ons, die de lekke band snel had vervangen.
Toen we Zweden inreden zagen we al sneeuw liggen aan de kant van de weg (+15°C), naarmate we steeds dichter bij onze bestemming aankwamen lag er steeds meer sneeuw op sommige plekken. Edwin Vos kreeg onderweg telefoon van Peter-Anner dat de waterleiding nog is bevroren en we de eerste dagen nog niet konden douchen. Rond 18;00 uur hadden we onze bestemming eindelijk bereikt. Na een kort rondje over het park hebben we snel wat gegeten. Om 22:00 hebben de meesten de banken van de bus ingeruild voor de bedden in onze Stuga's.

Vanochtend stonden wij (Wouter & Ricardo) om half 8 paraat om iedereen te voorzien van een ontbijt. Na het ontbijt om half 9 had iedereen de buik vol en konden we aan het werk. Na het verdelen van de materialen en gereedschappen gingen we allemaal onmeunig aan het werk. We zijn vandaag begonnen aan het maken van de Tarzanbaan, de Skelteroverkapping en de Quick-Stops. Door de zeer strenge winter hier in Zweden is de ondergrond nog goed bevroren. Zelfs de minikraan kwam er niet doorheen. Vandaag is de dooi flink ingezet en hopen we morgen verder te kunnen graven.

Ja pap en mam, wees maar niet ongerust want we hebben zojuist kunnen douchen bij een kennis van Peter-Anner. Opluchting was toen er warm water uit de douchekop kwam in plaats van ijs. Na een korte stop bij de plaatselijke Ica (supermarkt), zijn we allemaal weer in het bezit van vele kilo's fruit (en dergelijke)

Hieronder krijgen jullie een korte impressie van onze reis en eerste werkdag.

Wouter Hemmer en Ricardo Riesthuis

• 16 April 2013 - 21:46

Henk Van Unen:

Mooi verslag, echt wintersport daar.
    Doe jullie best en maak er leuke werkweken van

Groetjes en tot volgende week

• 16 April 2013 - 22:33

Fam. Hemme:

Dag allemaal,

Bedankt voor het reisverslag Ricardo en Wouter, en veel succes gewenst. Maak er mooie werk(vakantie)weken van!

Groeten vanuit Vriezenveen

• 16 April 2013 - 22:34

Fam. Hemmer:

Van ons dus.....

• 16 April 2013 - 22:35

Freddie En Klara Eggens:

Mooi verslag en mooie foto's.
    Daar heeft echt veeeeeeel sneeuw gelegen deze winter.
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag en stuur daar vooral veel foto's bij.
    Werk ze en erg veel plezier toegewenst.