Nieuwe werkweek voor de deur! - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Nieuwe werkweek voor de deur! - Reisverslag uit Södra Vi, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Nieuwe werkweek voor de deur!

Door: Thom

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

21 April 2013 | Zweden, Södra Vi

Ook aan de begeleiders is het een keer de taak om een verslagje uit te brengen. Zaterdagmorgen konden we eerst ´uitslapen´ tot kwart over 9. Na het ontbijt gingen we om kwart over 10 naar Linköping. Daar zijn we eerst naar het SAAB vliegtuigmuseum geweest. Dit was een erg groot museum met meerdere etages waar allerlei vliegtuigen stonden van de Zweedse luchtmacht. Er stonden ook een paar auto's van SAAB ten toon gesteld.
Het plan was om daarna naar Gamlastan te gaan, een openlucht museum maar dat idee hebben we geschrapt om naar de binnenstad van Linköping te gaan. Erg mooie stad met nog veel mooiere terrasjes. Daar hebben we eerst bijgetankt door wat te eten en te drinken. Ook was er hoge nood de vele berichtjes op te halen bij een gratis Wi-Fi hotspot! Hierbij liepen ook vele mobieltjes vast...

Na dit alles zijn we de busjes weer gaan halen en zijn we doorgereden naar Berg. In dat plaatsje zijn er een heel aantal sluizen die richting de zee gaan. Dit was ook allemaal erg mooi om te zien. Even een rustig rondje over de pier gelopen. Het was tenslotte ook 16 graden met een volle bak zon! Hierna werd al in rap tempo besloten om de 9 kilometer terug te rijden naar Linköping en daar nog een paar drankjes te doen op het overvolle terras. Daar hebben we onze ogen flink de kost gegeven want er liep best wat rond! Daar zijn we ook een paar uurtjes gebleven. We moesten ten slotte ook nog avondeten...

Op de terugweg was Luuk nog bijzonder scherp want hij zag al gelijk dat de rechter achterband van Rick's Transporter weinig lucht meer had en heeft Lilian in de andere bus even gebeld om het te melden. Ik moest zelf buiten de stad al gelijk stoppen van een paar jongens achterin die blijkbaar nog geen tijd hadden gehad om te plassen. Na die stop hebben we ze niet meer gezien.

Een uur later waren wij als eerste thuis. Rick's bus nog niet en dus keek Luuk even op z'n mobiel. Een SMS van bijna een uur geleden. Wéér een lekke band! We hebben er nog geen 10 minuten gezeten of ze waren er. Ditmaal heeft Ramon de band in no-time kunnen vervangen door de gerepareerde reserveband. De foto komt op de site dus neem straks gelijk even een kijkje! s'Avonds hadden we een gezellige (en late) avond en zijn we vanmorgen weer opgestaan rond dezelfde tijd.

Vanmorgen gelijk een paar bammetjes naar binnen gedrukt en toen snel door naar het elandpark. De TomTom kende het adres niet en hebben we even moeten vragen om de weg maar ook dit was voor de doorgewinterde Outdoor Managers uiteraard geen probleem. Er stond een trekker met 2 karren op ons te wachten. De eigenaar kwam er al snel aan en heeft ons het een en ander uitgelegd over het 8 hectare park. 10 minuten later startte hij de machine en hebben we ons opgesplitst in de wagens. De toer duurde ongeveer 3 kwartier. Onderweg gaf hij ons een paar emmers met aardappelen en appels om de elanden te voeren. Allemaal erg mooi en natuurlijk zeer veel foto's gemaakt! Ook deze komen op de site.

Om 2 uur hadden we een afspraak bij de 'Kleva Mountain'. Daar stonden weer 2 mensen op ons te wachten voor een toer door de berg heen. We kregen allemaal een helm en een zaklamp. Voor de tijd vertelde de mevrouw dat het binnen erg koud was. Gelukkig had iedereen extra kleding en schoeisel mee. Gelijk bij binnenkomst waaide een wind van 0 graden ons om de oren! Binnen waren er een heel aantal gangen en kon je overal even kijken onder begeleiding. Veel ijs en ijspegels overal. Het verhaal was verder ook erg boeiend en iedereen heeft zich erg vermaakt. Na de tijd zijn we een uur terug naar huis gereden maar we hebben eerst even een korte stop gemaakt bij de supermarkt.
Bij terugkomst kwam Peter-Anner er ook al snel aan met zijn bus. Daarin had hij een aantal zakken met kolen en ander spul voor de barbecue. We hebben zelf de picknickbanken van de stuga's versleept om in de zon te kunnen zitten. Iedereen is nu nog even aan het voetballen en ik ga straks nog even met een paar jongens naar de andere camping om te douchen. Vanavond maken we het ook wel weer gezellig. Niet té gezellig natuurlijk want morgen gaan de wekkers weer vroeg. Tijd om de rest van de projecten af te maken!

Nog 4 dagen en dan brengen wij de koters weer veilig terug naar Nederland. Jullie worden op de hoogte gehouden wanneer wij terug komen.

Groeten,

Bastiaan
Rick
Bart
Coen
Thom

• 21 April 2013 - 21:25

Chantal Ter Steege:

Heej, uit het verhaal begrijp ik dat jullie een 'donders' mooi weekend hebben gehad. Ook dat moet onderdeel uitmaken van werkweken. De komende week staat het werk weer even centraal. Ik wens jullie daarbij veel succes en dat alle projecten volgens de planningen van de Outdoor Managers en voormannen en voorvrouw afkomen. Groet, Chantal ter Steege

• 21 April 2013 - 21:39

Freddie En Klara Eggens:

Nou, een mooi weekend gehad!
    Nu de aanloop voor de eind sprint de komende 4 dagen!

• 22 April 2013 - 12:27

Fam. Hermelink:

Mooi dat jullie een fantastisch weekend hebben gehad en dat jullie toch iets van het land hebben gezien.
    Alleen wat een pech steeds met die band.
    Nog 4 dagen werken en dan naar huis!

• 22 April 2013 - 19:17

Fam. Sueters:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Fijn dat jullie een mooi weekend hebben gehad!
    Nog een paar dagen en dan horen we alle verhalen wel.
    Veel succes voor de laatste loodjes!