Het weekend - Reisverslag uit Linköping, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu Het weekend - Reisverslag uit Linköping, Zweden van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Het weekend

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

11 Mei 2014 | Zweden, Linköping

Na 4 dagen hard te hebben gewerkt is daar dan eindelijk ons welverdiende weekend aangebroken. Op zaterdag morgen waren we al om 10.15 bij het vliegtuigmuseum. Lekker vroeg zou je denken… Blijkt dat het om 11.00 pas open gaat. Snel naar een alternatief gezocht, dus zijn we naar de sluizen van Berg Slussar gereden. Hier werd een hoogteverschil opgevangen door middel van 11 afzonderlijke sluizen. Dit was interessant om eens een keer te zien. Daarna alsnog naar het vliegtuigmuseum gegaan om daar rond te kijken.
’s Middags zijn we naar de stad Linköping gegaan. Het eerste waar we terecht kwamen was natuurlijk de grote M. Tot slot van deze dag zijn we naar de fabriek van de IKEA geweest. Hier worden spaanplaten gemaakt. Iedereen was verbaasd over het feit hoe groot dit alles was. Bijzonder om te zien! Daarna met zijn allen bij een Döner zaak wat gegeten. Vervolgens de avond gezellig afgesloten in de gezamenlijke ruimte.
Op zondag moesten we al vroeg ons bed uit en zaten we om half 9 aan het ontbijt. Vervolgens zijn we om 9 uur vertrokken naar de grotten van Kleva Gruva. Hier mochten we gewapend met een zaklamp op eigen houtje de oude kopermijn in. Dit was super gaaf om te doen.
Nadat iedereen de mijn door was geweest zijn we naar een elandenpark gereden. Hier moesten we een uurtje wachten en vervolgens gingen we het park in. Toen we bij elanden waren deelde de beheerder appels uit en konden we de elanden voeren. Hier had iedereen dikke schik en de elanden werden zelfs uit eigen mond gevoerd…
Als afsluiter hebben we op het park gebarbequed, ondanks de hevige regen hebben we lekker gegeten.

• 12 Mei 2014 - 15:23

Fam. Meenderink:

Nou! jullie tweede en laatste week gaat alweer in.
    FFF weer flink d'r tegenaan.
    Maar na zo'n leuk weekend en grote lappen vlees op de bbq,
    gaat dat vast lukken.:) :)
    Mooi opgeschoten zo te zien aan de foto's........
    Klasse.......